-
Váš nákupní košík je prázdný!
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Tento reklamační řád se vztahuje na reklamaci zboží
zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu www.trafco.cz. Tento
reklamační řád vychází ze Všeobecných obchodních podmínek pro nákup zboží
prostřednictvím internetového obchodu www.trafco.cz. Tento reklamační řád
nabývá účinnosti dne 27.2. 2018.
Nároky z vadného plnění a záruka za jakost
Pokud má převzaté zboží nedostatky nebo nemá oprávněně
očekávané vlastnosti, nehodí se ke sjednané nebo oprávněně očekávané
vlastnosti, nehodí-li se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní,
neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným
smluvním nebo předsmluvním parametrům, jedná se o vady zboží, za které
prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou
let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady
nebo na přiměřenou slevu z ceny, není-li to povaze vady neúměrné (zejména
nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na
dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této
součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení
od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během 6 měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada
zboží existovala již při jeho převzetí.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud
prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, a
to zejména tím, že zboží bylo používáno k jinému než obvyklému nebo
prodávajícím stanovenému účelu. Prodávající rovněž neodpovídá za vady vzniklé v
důsledku běžného opotřebení.
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24měsíční
záruční době. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby
požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy:
- odstranění
vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- přiměřenou
slevou z kupní ceny,
- vrácením
kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana
porušující smlouvu již při uzavření smlouvy musela vědět, že by druhá strana
smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy, má
kupující nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně nebo má zboží větší počet vad, může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo od smlouvy odstoupit. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
Postup pro provedení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez
zbytečného odkladu od jejího zjištění. Reklamaci je kupující oprávněn uplatnit
na adrese Trafco CZ s.r.o., Fügnerova 339, 290 01 Poděbrady nebo osobně na této
adrese. V reklamaci je kupující povinen sdělit své kontaktní údaje, popis
závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Vzorový formulář pro provedení
reklamace naleznete pod tímto reklamačním řádem. Změna volby způsobu vyřízení
reklamace bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující
opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li si kupující své právo z podstatného porušení
smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží u prodávajícího.
Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne předání/doručení zboží, které je
předmětem reklamace prodávajícímu.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří
pracovních dnů rozhodnout o reklamaci. Reklamaci vady, včetně odstranění vady
prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího
uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodnou písemně na delší lhůtě. Po uplynutí
této lhůty má kupující stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení
smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující
požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu uplatnění reklamace o dobu
uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen
si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se
odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Prodávající informuje kupujícího o vyřízení reklamace prostřednictvím
e-mailu.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Formulář pro uplatnění reklamace
(vyplňte tento formulář a odešlete jej zpět pouze v případě,
že chcete reklamovat zboží v zákonné době. Formulář je třeba vytisknout,
podepsat a zaslat naskenovaný na níže uvedenou e-mailovou adresu, případně jej
vložit do zásilky s vráceným zbožím).
Adresát (prodávající):
Internetový obchod: www.trafco.cz
Společnost: Trafco
CZ s.r.o.
Se sídlem: Fügnerova
339, 290 01 Poděbrady
IČ/DIČ: 04212975 /
CZ04212975
E-mailová adresa: info@trafco.cz
Telefonní číslo: 739
036 477
Spotřebitel:
Moje jméno a příjmení:
Moje adresa:
Můj telefon a e-mail:
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace)
Vážení,
dne (*) jsem ve Vašem obchodě (*) vytvořil objednávku
(specifikace objednávky viz níže). Mnou zakoupený produkt však vykazuje tyto
vady (* zde je třeba vadu podrobně popsat ). Požaduji vyřídit reklamaci
následujícím způsobem: (* zde je třeba požadovaný způsob vyřízení podrobně
popsat ; například - „jelikož se jedná o odstranitelnou vadu, požaduji o opravu
produktu a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů). Zároveň Vás
žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy
jsem právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem na
opravu/výměnu, a následně potvrzení data a způsobu vyřízení reklamace, včetně
potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání (v případě, že se jedná o
opravu, nikoliv výměnu).
1. Datum
objednání (*)/datum obdržení (*)
2. Číslo
objednávky:
3. Peněžní prostředky za objednání, případně i za doručení, byly zaslány způsobem (*) a budou navráceny zpět způsobem (v případě převodu na účet prosím o zaslání čísla účtu) (*)
4. Jméno a
příjmení spotřebitele:
5. Adresa
spotřebitele:
6. Email:
7. Telefon:
(podpis)
Jméno a
příjmení spotřebitele
Seznam příloh:
1. Faktura
za objednané zboží č. (*)